Forårs-SFO-barnet

Det er en stor omvæltning at komme hjemmefra eller fra en børnehave til SFO.
Vi har ingen lukket have eller dørhåndtag, der sidder højt, men er en SFO med åben legeplads. Det kan være svært at vide, hvor man må færdes. Vi viser derfor nye børn, hvor de må være og prøver at være ekstra opmærksomme på dem i den første tid.

Forårs-SFO-børnene spiser for sig selv den første tid i SFO. Dette gør vi for at skabe lidt mere ro for det enkelte barn, så alt det nye ikke bliver for overvældende.

Forældresamarbejde

Det er vigtigt for os at have en god kontakt til det enkelte barns forældre. Vi værdsætter, når forældre, der henter børn, har tid til at få en kort snak om almene ting omkring SFO’en og barnet. Ønsker man tid til samtale med en medarbejder, hvor man kan være uforstyrret, kan man altid aftale tid til det.
Vi skriver info-breve til forældrene, når der er behov for fælles information om SFO-ens dagligdag og arrangementer.

Miljø

Det er vigtigt, at der er mange steder, man kan hygge sig.
Derfor er der f. eks. blomster både inde og ude.
Vi holder selv rent og pænt i lokalerne, for at alle kan føle sig godt tilpas og for at lære børnene at passe på tingene.